Schrijf een nieuw bericht voor het Gastenboek

 
 
 
 
 
 
 
Velden gemarkeerd met * zijn verplicht.
192 berichten.
René en Diana Juist schreef op 18 oktober 2018 om 18:06:
Eindelijk een haard die echt bij ons past. Een prachtige Dik Geurts. Twee zeer leuke jongemannen die met een vrolijk humeur de haard hebben geplaatst. Netjes en vakkundig. Zelfs de oprit werd weer keurig aangeveegd. Nu genieten van onze mooie kachel. Jullie zijn echt een aanrader voor mensen met een haardenwens. René en Diana
Bob Matser schreef op 4 oktober 2018 om 12:01:
Goede middag, Vanmorgen vroeg stonden de monteurs aan de deur voor het plaatsen van onze Jacobus 9, Dit hebben ze zeer professioneel en met humor gedaan. Ook het eerste stookmoment even voor gedaan, met de nodige instructie. Wij zitten nu al een uur te genieten, ook al is het veel te warm om te stoken 😊 Wij willen jullie hartelijk bedanken voor het goede advies en de service. Laat de winter maar komen!!
Groeten van Bob en Lisette Matser
C.Janbroers schreef op 29 september 2018 om 21:10:
twee weken geleden was ik in de winkel voor een onderdeel van de kachel werd vriendelijk geholpen of het nu een grote aankoop of een kleine aankoop is of helemaal niets. altijd bereid te luisteren en goede service. graag aan te bevelen.
H.B. Uytenbogaart schreef op 28 september 2018 om 15:24:
Jaren geleden een houtkachel laten plaatsen, waar we nu nog steeds van genieten. Nu een klein stukje vuurvaste pakking nodig en werd weer geholpen als of ik een nieuwe kachel kwam kopen. Service zoals je het graag ziet!
Marcus Turner schreef op 6 september 2018 om 11:10:
Heel erg tevreden met het product, de snelle, uitstekende en met name vriendelijke service. We kijken uit naar de wintermaanden! Dank Marcel en het team. Een "warme douche" van de Fam. Turner, Diemen.
R. Jansen schreef op 2 september 2018 om 09:11:
Ondanks dat onze openhaard al 14 jaar geleden is geplaatst, hebben wij een op en top gratis service gehad van de Openhaardenspecilist.
Dat is nog een service !!
Ontzettend bedankt Marcel.
Jero E. Driessen schreef op 30 augustus 2018 om 08:31:
Lieve familie Schutte,

Heel veel sterkte.
Gert-Jan Holt schreef op 30 augustus 2018 om 08:06:
Ik kan nu, bij onze derde aankoop, wel zeggen dat wij vaste klant zijn van De Openhaardenspecialist. Na twee Contura houtkachels hebben wij nu, voor onze nieuwe woning, gekozen voor een haard van Kalfire. Bij het plaatsen van het rookkanaal bleek dat de route naar boven die de aannemer had bedacht niet helemaal klopte. Dat kan gebeuren. Gevolg...improviseren. En op dat soort momenten ben je blij dat je met deze partij werkt. Ter plaatste wordt een oplossing gezocht, doorgesproken en uitgevoerd. De Openhaardenspecialist heeft mensen in dienst die niet denken in problemen maar in oplossingen. De aftimmering en afwerking is perfect voor elkaar en er wordt zeer netjes gewerkt. Er wordt alleen gewerkt met de beste kwaliteit om jarenlang stookplezier en de veiligheid te garanderen. Mijn complimenten voor de mannen die het hebben uitgevoerd. Vakwerk! Heel erg bedankt!
Machteld schreef op 26 juli 2018 om 12:35:
Vorige week zijn 2 monteurs van de Openhaardenspecialist langs geweest, het loodslab was gescheurd doordat er teveel speling in de pijp zat en ondanks dat de montage al heel wat jaren geleden was hebben we op en top service gehad. Nogmaals Super bedankt!
Ben van der Wielen schreef op 26 juli 2018 om 09:19:
Mijn houtkachel.
Ik besloot een houtkachel aan te schaffen en om me te oriënteren over uitvoeringen, typen en fabrikanten, bezocht ik in Lelystad de showroom van de Openhaardenspecialist (hier verder te noemen M.Schutte / team Schutte). Een grote showroom met daarin een enorme collectie kachels van uitsluitend topfabrikanten. Keuze genoeg en vriendelijk personeel. Veel informatie opgepakt en een afspraak gemaakt met de heer M.Schutte om mij thuis te bezoeken om ter plekke vast te stellen wat, gelet op mijn stook- en warmtewensen, de benodigde warmtecapaciteit van de kachel moet zijn. Dat is uiteraard afhankelijk van het aantal m3 inhoud en m2 vloeroppervlak van de woonkamer en aangrenzende vertrekken die verwarmd moeten worden. Zeer belangrijk voor mij is de informatie die M.Schutte mij geeft over het verschil tussen stralings- en convectiekachels en welk type voor mij, gelet op mijn woning, het best geschikt zal zijn. Ook geeft M.Schutte mij welkome adviezen over alternatieve plaatsen voor de kachel en het rookkanaal (door het plafond naar het dak of door de muur en langs de zijgevel).
Ik besluit dat de kachel geplaatst moet worden op korte afstand van een stenenwand met daarin een houten gedeelte. Uit ervaring en van regelgeving weet M.Schutte dat in dat geval er een onbrandbare plaat tegen de wand gelijmd moet worden om te voorkomen dat het hout door de kachel zo warm wordt dat gevaar voor zelfontbranding ervan ontstaat (pyrolyse). Deze plaat (Superisol) is een super-isolator; is 4 cm dik en kan aan de ene zijde 1000 graden worden en dan aan de andere kant slechts handwarm zijn. Ik ben onder de indruk van de vakkennis van M.Schutte. (Verder in dit verslag kom ik terug op deze onbrandbare plaat.)
Aan het einde van zijn bezoek weet ik welke warmtecapaciteit de kachel moet kunnen leveren; is de plaats van de kachel en de doorvoer voor het rookkanaal bepaald en heb ik de keuze gemaakt betreffende de stralings- en convectiewarmte split. Nu enkel nog terug naar de showroom om het door mij gewenste type kachel te zien en te bestellen. Maar eerst woon ik een Stookavond bij team Schutte bij. Dit zijn zeer informatieve avonden waarbij het gehele team zich presenteert en vertelt over hun specifieke vakgebieden en expertises. Belangrijk is te vermelden dat het team bekend is met uitgebreide algemene en lokale regelgeving en natuurlijk zeer bekend is met regelgeving die te maken heeft met brandveiligheid.
Uiteraard worden er op zo’n avond ook kachels getoond (en zelfs gebrand) en wordt uitgelegd waarom het stoken van te vochtig hout funest is voor het rookkanaal.
Aan het eind van de avond was ik ervan overtuigd: als ik een kachel koop dan bij dit zeer ervaren team.

Ik kies voor een kachel van fabrikant van Jøtul, de F373, een gietijzeren kachel met 25 jaar garantie. 70% van de warmteafgifte door straling, 30% door convectie.
We spreken een datum af dat het gat voor het rookkanaal in het 28 cm dikke woonkamerplafond geboord wordt. Dit gebeurt op een uiterst schone wijze zonder dat er ook maar één korreltje boorgruis of stof op de woonkamervloer valt. Het verwijderen van gordijnen of vloerkleed is niet nodig. Geen bezorgdheid over boorgruis op het parket. Het team werkt uiterst netjes.
De volgende dag wordt het rookkanaal en de omkokering ervan (regelgeving) opgebouwd; de doorvoer door het dak gemaakt; de kachel geplaatst en voor het eerst aangemaakt.
Team Schutte heeft al die werkzaamheden zeer secuur en netjes uitgevoerd.

Tijdens een buurtpraatje vertel ik over mijn Jøtul F373 waarop een van de straatbewoners (zelfde woning als ik) reageert met: “Dat is toevallig, die heb ik ook”. “Ook van Schutte?” informeer ik. “Nee, bij www.______.nl” (naam bij mij bekend). Ik mocht binnenkomen en zag dat de kachel op dezelfde plaatst stond als bij mij maar zag geen onbrandbare plaat. Ik legde deze familie uit dat dit een uiterst onveilige situatie is die door de brandweer afgekeurd wordt. Immers, na een paar uur stoken zal de houten wand net zo warm zijn als de kachel en kan het hout tot zelfontbranding overgaan. Je woning kan zomaar afbranden.
De desbetreffende familie schrok enorm en zal alsnog zo’n onbrandbare plaat laten plaatsen maar vraagt zich wel af waarom hún installateur dit veiligheidsaspect gemist heeft!

Dat vakkennis top is bij team Schutte werd hiermede nog maar eens bevestigd. Hun vakmanschap is hun meesterschap. Ik ben blij dat ik bij M.Schutte mijn kachel gekocht heb en me niet heb laten verleiden door aanbiedingen van websites want goedkoop is immers vaak duurkoop!

Ik beveel team Schutte (de Openhaardenspecialist in Lelystad) ten zeerste aan.

Aan de lezers van dit verslag:
Mijn naam is Ben van der Wielen. Indien u nadere informatie wenst over mijn ervaring met team Schutte of over mijn kachel en de installatie ervan of over de ervaring van de buurtbewoner waarbij de brandveiligheid in het geding was dan mag u mij mailen benvanderwielen@ziggo.nl
Ook kan ik u dan een aantal foto’s sturen die alle facetten van het door team Schutte zeer correct uitgevoerde werkproces tonen. Zoals: het boren van het gat in het plafond, het plaatsen van de onbrandbare wand, het opbouwen van het rookkanaal, de doorvoer ervan door het dak, het plaatsen van de trekkap en de loodslab, het plaatsen van de omkokering en het plaatsen van de kachel.
Admin-antwoord door: Bianca Schutte
Wij zijn super blij met deze mooie recensie. Hartelijk dank hiervoor.